İSTANBUL BOĞAZI’NDA DALIŞ! BİLMEN GEREKENLER!

İSTANBUL BOĞAZI’NDA DALIŞ! BİLMEN GEREKENLER!

Türkiye’nin jeopolitik açıdan önemli olmasında İstanbul Boğazı etkili bir rol oynar. 30 kilometre uzunluğa sahip olan boğaz, Karadeniz ve Marmara denizlerini birbirine bağlar. Çanakkale Boğazı ile birlikte Ege Denizi’ne de ulaşım sağlayan su yolu, dünyanın en önemli ticaret yollarından birini oluşturur. Her gün yüzlerce geminin geçiş yolu olan İstanbul Boğazı, binlerce medeniyete ev sahipliği yapmış bir şehre ait özel bir su kanalıdır. İstanbul Boğazı’nın en derin bölgesi yaklaşık 120 metre, en sığ yeri ise yaklaşık 50 metre derinliğe sahiptir. Şimdi istersen İstanbul Boğazı’nda dalış konusuna giriş yapalım!

İSTANBUL BOĞAZI’NDA DALIŞ! BİLMEN GEREKENLER!

İstanbul Boğazı’nda Dalış Noktaları

Dar ve çok kıvrımlı yapısı ile dikkat çeken İstanbul Boğazı’nın genişliği 700 metre ila 3.600 metre arasında değişiklik gösterir. Boğazın farklı noktalarından dalış yapılarak su altı manzarası incelenebilir. Ancak artan kirlilik nedeniyle su altında canlılar yerine plastik şişe ve artıkların kol gezdiği İstanbul Boğazı’ndaki en güzel dalış noktaları, nüfus yoğunluğu daha az olan Adalar bölgesindedir:

- Büyükada’daki dalış noktaları Güvercin Çatlağı, Kurşunburnu, Sargos Taşı ve Arap Burnu’dur.

- Heybeliada’daki dalış noktaları Çakar Altı, Tek Taş ve Eski Fok Mağarası’dır.

- Burgazada’da dalış noktaları Kalpazankaya, Marta Koyu, Kumbaros’tur.

Bunlara ek olarak Vordonisi, Neandros, Sivriada, Kınalıada, Yassıada ve Kaşık Adası ile Bizans Amfora Batığı’nın yer aldığı Sedef Adası da İstanbul Boğazı’nın en çok tercih edilen dalış noktaları arasındadır. Ayrıca Boğaz Köprüsü altında ve deniz yüzeyinin 18 metre derininde yer alan sac batığı da dalgıçların favorisidir.

İSTANBUL BOĞAZI’NDA DALIŞ! BİLMEN GEREKENLER!

İstanbul Boğazı’nın Derinliklerinde Neler Saklı?

Uluslararası deniz ticaretinin en önemli noktalarından biri olan İstanbul Boğazı, yüksek akıntıları ve görüş mesafesinin sınırlı olması nedeniyle pek çok geminin boğazın sularında kaybolmasına neden olur. Dünyanın en dar su yollarından biri olan İstanbul Boğazı aynı zamanda tehlikelidir ve boğazın dibinde 11 âdedi yabancı olmak üzere toplam 27 gemi bulunur. Ancak bu gemiler yakın zamanda batmış yük gemileri olduğu için tarihi bir değeri yoktur. Pek çok deniz canlısına ev sahipliği yapan boğazın derinliklerinde denizatından lüfere, barbundan yunusa kadar pek çok balık çeşidini görmek mümkün. Bununla birlikte suyun içinde yüzmeyi zorlaştıran plastik atıklar, cam şişeler, çöpler ve aklına gelebilecek her türlü atığa da dalış yaptığın hemen her noktada rastlayabilirsin.

İSTANBUL BOĞAZI’NDA DALIŞ! BİLMEN GEREKENLER!

İstanbul Boğazı’nda Dalış Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Binlerce yıldır varlığını koruyan İstanbul Boğazı; eşikler, vadiler, sırtlar, oluklar, denizaltı şelaleleri ve ırmakları, girdaplar, akıntılar, türbülanslar ve anaforların eşsiz birlikteliğinden oluşur. 12 adet keskin kıvrıma sahip olan boğazın en dar kısımları girdap ve akıntının en yoğun olduğu bölgelerdir. Hem dip hem de yüzey akıntısının yüksek olduğu İstanbul Boğazı’nda dalış yapmak istiyorsanız mutlaka profesyonel bir ekip ile dalışınızı gerçekleştirmelisiniz. Çok sayıda dalış merkezinin yanı sıra hem amatör hem de profesyonellere uygun dalış noktalarının bulunması İstanbul Boğazı’nın dalış açısından avantajlarıdır. Boğazın zemin kısmında yer alan bitkiler oldukça yüksektir ve dalgadan dolayı sürekli hareket halindedir. Ayrıca dipte yer alan su altı kazıkları da oldukça tehlikelidir. Su altı dalışı için ekipmanlarının ve dalış kıyafetlerinin yeterli olmasına dikkat etmelisin. Su altında rahat hareket edebileceğin, bedenine tam oturan dalış kıyafetleri seçerek konforlu bir dalma deneyimi yaşayabilirsin. Deneyimli bir dalgıç ile birlikte dalış yapmalı ve dalış rehberinin talimatları doğrultusunda hareket ederek su altında güvenliğini kontrol altına almalısın.

Su altı dalış için gerekli giyim ürünleri ve ekipmanlarına mağazalarımıza gelerek veya decathlon.com.tr‘yi ziyaret ederek ulaşabilirin!


Sağlıkla ve sporla kal!