HET SPEL, DE REGELS VAN BASKETBAL

Hentbol ve hentbol kuralları ▲ Sayfa başı

    Hentbol, 7 kişilik 2 takımın dikdörtgen bir sahada (40x20m) bir topla oynadığı takım oyunudur. Oyunun amacı, rakip takımdan daha fazla gol atmaktır. Topu elinde tutan oyuncu 3 adım topu sürerek takım arkadaşına pas verebilir. Top elindeyken sadece 3 adım atabilir ve sabit pozisyonda topu en fazla 3 saniye elinde tutabilir.
    Oyun süresi:
    Genel olarak bir hentbol maçı 30'ar dakikalık 2 devrede oynanır ve devre arası 10 dakikadır. Ancak, maç süresi oyuncuların yaş sınıfına göre belirlenir:
    17 yaş altı : 25'er dakikalık 2 devre
    15 yaş altı : 22'şer dakikalık 2 devre
    13 yaş altı : 10'ar dakikalık 4 devre

Oyuncu dağılımı ▲ Sayfa başı

Yürüyüş ve koşu bantlarının teknik özelliklerini ve faydalarını anlamak, kendinize en uygun ürünü seçmenize yardımcı olacaktır.

Hangi teknik özellikler, hangi avantajları sağlar? Size en uygun koşu bandını bulmanız için aşağıdaki özelliklere göz atın.

 

  • Koşu bandı yüzeyi
    Ne kadar hızlı yürüdükçe/koştukça adımlarınız o kadar büyür. Bu nedenle koşu bandı yüzeyinin yaptığınız egzersizlere uygun olması gerekir.
    - Saatte 1 ila 6km yürüyenler için 100cm x 40cm yüzey yeterli olacaktır. Bir yürüyüş bandı ihtiyaçlarınızı karşılayacaktır.

    - Saatte 6 ila 8 km jogging yapanlar için 120cm x 40cm koşu bandı yeterli olacaktır.

    - Saatte 10km'den itibaren koşu yapanlar için 130cm x 45cm ve daha büyük boyutlarda koşu bandı uygundur.
  • Motor gücü
    Ne kadar hızlı koşarsanız, motor gücü o kadar önemli hale gelir. Motor gücü, ürünün üzerinde yazılan maksimum kullanıcı ağırlığıyla (100kg, 130kg …) ilgilidir. Yaptığınız egzersiz seviyesine uygun motor, kullandığınız ürünün ömrünü uzatır. Birinci önemli unsur, « devamlı » motor gücüdür (motorun ürüne sürekli olarak sağladığı güç). İkinci unsursa, « doruk » güçtür (örneğin hızlanma safhasında meydana gelen güç).
  • Darbe emicilik
    Darbe emicilik de koşu bantlarıyla ilgili önemli bir unsurdur: yürüyüş için, daha yumuşak darbe emiş özelliği kullanıcıya konfor ve ideal yaylanma hissini verirken koşu için daha sert emiş özelliği dinamizm ve enerji kaybını önleme bakımından idealdir.
  • Eğim
    Çoğu zaman göz ardı edilen bir özellik olmasına rağmen, eğimli bantlar kişiye çok güzel faydalar sağlayabilir. Bantlarda eğim olmasının amacı vücudun alt kaslarının (kalça ve bel) ve hatta bel kısmının daha fazla çalışmasıdır. Aynı zamanda, kişiye fazla efor sarf ettirdiği için kalori yakılmasına da neden olur. Örneğin %20'lik eğime sahip bantlarda 4 kat daha fazla kalori harcanır. 2 tür eğim vardır: manüel ayarlanan (eğimi ayarlamak için ürünün durdurulması gerekmektedir) ve otomatik ayarlanan (ürün kullanımdayken ayarlama yapılabilir.
  • Konsol
    Tüm konsollar size temel bilgileri verir: hız, kat edilen mesafe, süre, yakılan ortalama kalori. Modele göre kalp atış hızı da verilebilir. Kalp atışının tam ölçümü ancak kalp atış hızını ölçen kemerlerle yapılabilir. Ürün, program çeşitliliği, uyumluluk türleri (coaching, MP3...) ve ekran büyüklüğü gibi imkanlar sunabilir.
  • Maksimum kullanıcı ağırlığı
    Modele göre 100 ila 150 kg arasında değişiklik gösterebilir. Koşu ve yürüyüş bantlarının boyutları, kullanıcının tam güvenli şekilde spor yapmasını sağlamak için ürünün yapısına ve motoruna göre boyutlandırılmıştır.
Tüm modellere göz at

Hentbol terimleri ▲ Sayfa başı

Kombine hızlı hücum : oyuncuların grup şeklinde hücum etmesidir.
Kombine savunma : oyuncuların organize şekilde toplu olarak savunma yapmasıdır.
Kabala : sert atış yapacakmış gibi hareket ederek yavaş atış yapma taktiğidir.
Kung-fu : sıçrayarak atış şeklidir. Oyuncu topu sıçradığı anda alır ve yere basmadan atışını yapar.
Tip yapmak : oyun sırasında oyuncunun topu yere bir kere vurarak tutmasıdır.
Çapraz geçiş : en az iki oyuncunun hedefe doğru giderken çapraz şekilde paslaşma hareketidir.