Kas geliştirme sehpası neye göre seçilir?

Kas geliştirme sehpaları vücudunuzun ve vücudunuzun kas hacminin gelişmesine yol açar. Kasların tamamının çalışmasını sağlar.

Hangi kaslarınızı çalışmak istersiniz? ▲ Sayfa başı

Kas geliştirme sehpalarıyla çalıştırabileceğiniz kaslar: 
Size en uygun sehpayı seçmek için, egzersizi hangi amaçla yapmak istediğinizi ve hangi kaslarınızı çalıştırmak istediğinizi belirlemeniz gerekmektedir.

Sadece göğüs kaslarınızı çalışmak istiyorsanız sadece ağırlık kaldırabileceğiniz bir kas geliştirme sehpası yeterli olacaktır.

Göğüs, kol ve bacak kaslarınızı geliştirmek istiyorsanız, bu özelliklere sahip konsolu olan kas geliştirme sehpası seçmenizi öneririz.


Son olarak kaslarınızın tamamını çalıştırmak istiyorsanız, daha çok sırt bölgesine odaklanan alt ve üst çekme aparatına sahip sehpaları tercih etmelisiniz.

Kas geliştirme sehpasının avantajları:▲ Sayfa başı

Kas geliştirme sehpalarının birçok avantajı vardır:

  • - Tüm vücut kaslarını çalıştırır
  • - Sporcunun seviyesine göre ayarlanabilir
  • - Farklı ayarlama seçenekleriyle tüm kas yapılarına uygundur
  • - Gücün ve kas kütlesinin artmasını sağlar
  • - Başka sporlara ek olarak yapılabilir

Teknik özellikler: ▲ Sayfa başı

Doğru kas geliştirme sehpasını seçmek için kişinin öncelikle amacını (kas yapmak, kasları güçlendirmek...) ve bu amaca en uygun aleti belirlemesi gerekir. Son olarak kişi, kendine uygun barı ve ağırlık diski sayısını belirlemelidir.

Aleti koyacağınız yeri göz önünde bulundurmayı unutmayın. Küçük alana sahipseniz katlanabilir bankları tercih edin.


Aletin taşıyabileceği maksimum ağırlığa dikkat edin: aleti, kilonuzu ve alete yükleyeceğiniz ağırlıkları hesaplayarak satın alınız.


Egzersizlerinizi konfor içinde gerçekleştirmek için oturduğunuz yerin yumuşak ve geniş olmasına önem verin.

Kas geliştirme sehpa parçaları: ▲ Sayfa başı

La composition du banc

  • Bar koyma yeri ve sırt eğimi
    Bar koyma çubuklarının yüksekliğinin ayarlanması gerekmektedir: göğüs kaslarının çalıştırılması için yatar pozisyon, omuz kaslarının çalıştırılması için eğimli, göğüs kaslarının alt kısmını çalıştırmak için alçaltılmış pozisyon. Aleti satın alırken bar koyma çubuğunun kaldıracağı maksimum ağırlığı göz önünde bulundurmayı unutmayın.
  • Güvenlik kancaları:
    Kas geliştirme sehpası satın almadan önce aletin güvenlik kancalarına sahip olup olmadığını kontrol edin. Güvenlik kancaları, ağırlıkların takılı olduğu barların güvenli şekilde sabitlenmesini sağlar.
  • Bacak çalıştırma aparatı:
    Bu özellik tüm kas çalıştırma banklarında bulunmamakla birlikte, baldırlarını (kuadriseps ve harmstring).

  • Biseps aparatı
    Bu özellik tüm banklarda bulunmayabilir. Bisepsleri özel olarak çalıştırmak için, bankta oturur pozisyonda kollarınızı halter yardımıyla çalıştırın.

  • Çekme aparatı
    Üst çekme aparatları sırtı çalıştırmak için idealdir. Çekme aparatları en gelişmiş kas geliştirme sehpalarında bulunur. Kullanıcıya triseps çalışma imkanı sunar.

Hangi egzersiz için hangi alet? ▲ Sayfa başı

  • Arada sırada (haftada 3 saatten az)
    Kas çalışma egzersizlerine yeni başladınız ve haftada 3 saatten az egzersiz mi yapıyorsunuz? Göğsü ve kolları çalıştıran sehpaları tercih etmenizi öneririz.
  • Düzenli (haftada 5 saate kadar)
    Haftada 5 saate kadar kas çalışma egzersizleri yapıyorsanız, geniş egzersiz yelpazesi sunan ürünleri tercih etmelisiniz. Göğüs, kol ve bacak kaslarınızı geliştirebilirsiniz.
  • Yoğun (haftada 5 saatten fazla)
    Haftada 5 saatten fazla egzersiz yapıyorsanız, farklı hareketleri aynı anda yapabilme imkanı sunan çalışma sehpalarını tercih etmeninizi öneriyoruz. Bu durumda, sırt kısmının eğimli olması gerekmektedir. Aletin, 250 kg'a kadar ağırlık taşıyabilmesi gerekmektedir. Ayrıca, aletin sık ve yoğun kullanıma uygun şekilde sağlam olması gerekmetedir.