BİZ KİMİZ - DECATHLON

Decathlon, tüm spor tutkunları için inovasyon yapan bir mağaza ve markalar ağı Decathlon’da ortak görevini “ sporun zevk ve yararlarını olabildiğince çok insanın erişebileceği hale getirmek ” olarak benimsemiş ve bunu gün be gün uygulamaya çabalayan 67.000 çalışanız.

Decathlon her gün sunduğu en iyi kalite/fiyat ve “50 Farklı Spor Tek Çatı Altında” politikasıyla sporu herkese ulaşılabilir kılmayı hedefliyor. Ana hedefimiz inovatif ürünlerimizle her seviyeden sporcunun ihtiyaçlarını karşılamak ve her gün fiyatlarımızı daha da düşürmek. Decathlon Türkiye ekibi olarak, siz sportif müşterilerimize %100 memnuniyet sağlayabilmek için her gün spor tutkumuzla çalışmaktayız.
Sporla kalın,
Philippe Debray - Decathlon Türkiye Genel Müdürü

Decathlon aims to make sport concept accesible to many with “50 Different Sports Under The Same Roof” message. Our main goal is to decrease our prices everyday and try to reach many sports people with our innovative products. As Decathlon Turkey, we’d like to tell you that we’re working with passion of sports everyday to give you %100 Customer Satisfaction.
Philippe Debray - CEO Decathlon Turkey

Decathlon, 1976 yılında Fransa'da kurulan, birçok farklı markanın spor ekipmanlarının bir arada bulunduğu uluslararası mağaza zinciridir. 2015 yılı verilerine göre dünya genelinde 70.000 çalışanı bulunmaktadır.

İlk mağazası Lille yakınlarında bulunan Villeneuve d'Ascq kentinde açan Decathlon, adını Dekatlon sporundan almaktadır. İlk yurt dışı mağazasını 1986 yılında Almanya'da açan şirket, daha sonra sırasıyla İspanya ve İngiltere'de mağazalar açtı. Amerika'da da satın alma yoluyla mağazalar açan Decathlon, 2006 Eylül ayında tamamen bu ülkeden çekilme kararı aldı.

Türkiye'deki ilk mağazasını 2010 yılı nisan ayında Ankara Kentpark'a açmıştır. 2015 yılı itibarıyla İstanbul, İzmir, Ankara, Samsun, Adana, Muğla, Kocaeli, Mersin, Tekirdağ, Hatay ve Antalya'da olmak üzere 15 mağazası vardır. İçerisinde Türkiye merkez ofisinin de bulunduğu Marmara Forum Decathlon (İstanbul) Türkiye'nin en büyük spor mağazasıdır ve 5.000 metre karedir. Fiziksel mağazalarının yanı sıra Türkiye'deki online mağazasını 2014 yılında açmıştır.

Mağazalarında birçok spor dalı için gerekli olan ekipmanlar bir arada bulunur. Adidas, Nike gibi markaların yanı sıra grubun kendi markaları olan Quechua, Tribord, B'twin, Kalenji, Domyos gibi markaların ürünleri daha çok bulunmaktadır. Decathlon, 2007 yılı itibarıyla 6.123.000 $ cirosu ile dünyanın en büyük spor malzemeleri satıcısıdır.

Decathlon'un Dünya çapındaki en büyük stratejisi ürünlerin maliyetlerini ve fiyatlarını düşük tutarak pazardaki en uygun fiyatlı spor ürünlerini satmaktır. 50'den farklı sporu sunan Decathlon'da ürünlerin fiyatları teknik özelliklerine göre değişir. Bu sebeple profesyonel ürünleri kalite ve fiyat açısından daha yüksektir.

Mağaza maliyetlerini düşürerek daha uygun maliyetli ürünler satmak ve doğaya olabildiğince az zarar verme amacıyla 2015 yılı sonunda poşetlerini doğada çözünebilir malzemeden ürettirmiş ve satmaya başlamıştır. Poşetlerden elde ettiği geliri DenizTemiz Turmepa Derneği'yle paylaşarak denizlerin temizlenmesine katkıda bulunmaktadır.

İş Modelimiz Nedir? İşimizin varoluş nedeni, inandığımız amaçlardır. Her gün mutlu bir şekilde yataktan kalkmamızı sağlayan nedenlerdir. Bizim “İş Modelimiz”, bizim stratejimizdir; başka bir deyişle, hayalleri gerçeğe dönüştürme yolumuzdur.
Hayallerimize ulaşmak için, işimiz sürdürülebilir olmalı. Artık biliyoruz ki, uzun ömürlü olma şartlarını aralayan anahtar yaptığımız işte tek olabilmemizde yatıyor. İşte bu yüzden bazı güçlü prensiplere sıkı sıkı sarılıp bazılarını da bırakmamız gerekiyor.
Bu “iş modeli” aynı zamanda, <<Özgürlük ve Sorumluluk>> projemizin içindeki her birey için anahtar bir eleman. Yapılan seçimler, aramızdaki herkesin, stratejiyi sahiplenmesini ve sonuç olarak en iyi seçimi yapmasını sağlamalı.
Ana Hedefimiz Çoğunluğa ulaşılabilir olmak için, en iyi fiyatla, ilgi çekici ve teknik sportif ürünleri sunmak.

Kazanan Takım Arkadaşları Kazanan Takım Arkadaşları

* Sporu beraber yapmayı seviyoruz.
* Sorumluluklarımıza paralel hareket ediyoruz.
* Risk almakta özgürüz.
* Hata yapmak için teşvik ediliyoruz, çünkü bu öğrenmenin en iyi yolu.
* Doğru şekilde çalışmalarımızın karşılığını alıyoruz.
* Yarattığımız değerleri, hepimiz paylaşıyoruz; tek başımıza değiliz.
Kazanan Kullanıcı * Kullanıcılarımız için organize davranıyoruz.
* Tüm kullanıcılar bizim arkadaşımız.
* Tüm kullanıcılarımızın “Ya memnun ya da memnun” olmasını istiyoruz.
* Pazarın %100’ünü hedeflemiyoruz, sporcu olmayan, “Back to School” tarzı sweatshirt aramaya gelen müşteriler bizim hedef kitlemiz değil.
Ayrıcalıklı Ürünlerimiz * Başlangıç, orta ve ileri seviyelere sahip kullanıcılar için tasarlıyoruz, profresyoneller için değil.
* Ürün kullanımına göre bir süper model.
* Güvenlik, kullanışlılık ve insan odaklı değerler.
* Spora göre ayrılmış reyonlar.
* Kötü ürünleri anında çıkartıyoruz, gelecek ürünlerin seçimlerini beklemiyoruz.
Akıllı Tasarım Akıllı Tasarımlar, Arpenaz 10 * Tasarımımız çekici çünkü sade.
* İşlevleri ön planda.
* Kullanım, konsept, lojistik ve üretim maliyetlerini kısmayı kolaylaştıran.
* Tasarlanırken yalnızca moda akımı göz önünde bulundurulmamış, kullanım odaklı ürünler.
Düşük Fiyat Aynı Kalitede, Daha Düşük Fiyata * Önce fiyatları ardından masrafları düşürüyoruz.
* Kaliteden ödün vermeden mümkün olan en düşük fiyatı hedefliyoruz.
* Fazla Adette satış yapmaya çalışıyoruz.
Mevcut ya da Mevcut Üretim Süreci * Üretimde uzun süreli ortaklık.
* Ülkeler için yerel üretim.
* Tedarikçiden müşteriye, depodan mağazaya direkt akış.
* Ortak, basit, etkili ve kullanıma göre ödeme Supply ERP (Enterprise Resource Planning).
* Ürünlerin tamamı, %100 elimizde bulunmak zorunda değil.
Mağazalar Mağazalar * Güvenli, basit ve teknik mağazalar.
* İyice dolu, temiz ve düşük maliyetli.
* Omni-commerce (Dijital)
* Lüzumsuz hiçbir şey yok: "Müşterilerimiz rafları değil ürünleri alıyor."
İletişim Marka İletişimi * “İnovasyon ve Düşük Fiyat” ile dünyada ve lokal olarak uygun DECATHLON markasına odaklı.
* Daha çok gözlemci konumunda.
* Yaşam tarzına değil spora yönelik.
* Markalara değil ürünlere yönelik.
* Diğer markalara değil Tutku Markalarımıza yönelik.
* Şampiyonlara değil takım arkadaşlarımıza yönelik.
* Klasik medya gibi değil, kullanıcıdan kullanıcıya farklılaşan medya.
Kazanan Hissedarlar * Etik ve Çevre dostu.
* Decathlon’un en karlı çıkması için kendi paramız gibi davranıyoruz.
* Kullanıcılarımızın ihtiyacı olmadığı konularda maliyetleri düşürüyor veya kaldırıyoruz.
* Kullanıcı ve adet büyümesi (+%20)> Ciro büyümesi (+%15)> final karı (+%13) olduğu zaman herkes kazanıyor.
* Adil ve sabit, yılda +%15 değer artışı.
İnovasyon Kültürü İnovasyon Kültürü * İnovasyonlarımızı spora büyük çoğunluk ulaşabilsin diye yapıyoruz, sadece birkaç kişi için değil.
* Her zaman uzun vadede düşünüyoruz.
* İnovasyonlarımızı her zaman bir adım önde olmak için yapıyoruz, 10 adım önde olmak hedefimiz değil.

Decathlon Türkiye’nin Genel Müdürü Philippe Debray’in yaklaşık 30 yıl önce Decathlon’a Satış Asistanı olarak başladığını biliyor muydunuz?
Decathlon’da kullanıcılarımızı ve takım arkadaşlarımızı ortak bir tutku bir araya getiriyor: Spor! Sportif ekibimizin bir parçası olmak istiyorsanız ve bizimle sporun keyfine varmak istiyorsanız, sizin de bizim gibi “sporu herkese ulaşılabilir kılmak” inancına sahip olmanız yeterli!

Mesleğiniz ne olursa olsun, Decathlon’da istediğiniz herşeyi yapabilirsiniz.
Çalışma ortamımızda hiyerarşik bir yapı olmamakla beraber, çalışanlar geleceklerini kendileri çizer.

Katıldığınız ekip mağazada ya da ofiste de olsa, liderinizle birlikte gelişim planınızı hazırlarsınız ve yapmak istediklerinizi kendiniz seçersiniz.

Decathlon mağazalarındaki satış asistanı, departman müdürü, operasyon müdürü, müşteri ilişkileri müdürü ve mağaza müdürü pozisyonları dışında, ofis kısmımızda üretim, insan kaynakları, tedarik zinciri, pazarlama, e-ticaret, iletişim, finans, hukuk, iş geliştirme, IT, lojistik ve satış gibi departmanlar bulunmaktadır.

Tüm bu departmanların sporu herkese ulaşılabilir kılmak için çalıştığını ve kullanıcılarımıza ürünlerimizi her gün daha düşük fiyatlarla sunmaya çalıştığını hatırlatmak isteriz!

Sorumluluk bilincinde, sporu seven, kendini geliştirmeye açık, karar alabilen, fikir üreten ve fikrini savunan takım arkadaşlarıyla çalışarak sporu herkese ulaşılabilir kılmayı hedefliyoruz.

Haydi hemen özgeçmişini bizimle paylaş, sportif ekibimizin bir parçası ol! ikturkiye@decathlon.com

Decathlon, 1976’da Fransa’da kurulan spor markasıdır. Kendi içinde barındırdığı tutku markaları sayesinde, sporu herkese ulaşılabilir kılmayı hedefler. DNA’sında olan inovasyon sayesinde, tüm spor kullanıcılarına maksimum ulaşılabilirlik sağlayabilmeyi amaçlamaktadır.Bu amaca yönelik olarak tüm ekiplerimiz, kullanıcılarımıza ürünlerimizi her gün daha düşük fiyatla sunmak için çalışmaktadır.

Decathlon’da 70.000’den fazla sportif olarak 70 farklı sporu tüm kullanıcılarımıza ulaşılabilir kılmaya çalışıyoruz. Sporun lüks bir hobiden ziyade günlük yaşamın bir parçası olarak görmeyi tercih ediyoruz.
İki ana değerimiz olan Canlılık ve Sorumluluk sayesinde bir çok sporseverle çalışma fırsatına kavuşuyoruz!

Decathlon’da inovasyon şirket politikamızın merkezidir: satış araştırmalarında, konseptimizde, tasarımımızda, üretimimizde, iletişim ve lojistiğimizde! Decathlon’da gördüğünüz tüm sporların markaları Decathlon çatısı altındadır.