Dağ bisikleti - Hobi ▲ Sayfa başı

Hobi amaçlı dağ bisikletleri, arada sırada bisiklet gezintileri yapanlar için tasarlanmıştır.

Sert maşa mı, süspansiyonlu maşa mı?

Sert maşaların, süspansiyonlu maşalara oranla farklı avantajları vardır. İlk olarak, sert maşalar pedala fazla asılmadığınız düz yollarda daha rahat gitmenizi sağlar. Diğer avantajıysa sert maşaların süspansiyonlu maşalardan daha ucuz olmasıdır.

Süspansiyonlu maşalar, titreşimleri emdiği için engebeli yollarda daha rahat sürüş sağlar. 80 ila 120mm maşa rahat bir sürüş için idealdir.

Sert kadro mu, süspansiyonlu kadro mu?

Sert kadrolu dağ bisikletleri doğal arazilerin çoğunda rahat bir sürüş sağlar. Daha engebeli arazilerde bisiklete binmek istiyorsanız amortisörlü süspansiyonlu kadroyu tercih etmenizi öneriyoruz.
Tam süspansiyonlu kadroların ağırlık ve pedalda performans kaybı gibi dezavantajları da vardır. Ayrıca diğer kadrolara oranla daha pahalıdır. Çok engebeli ve teknik zeminlerde çok rahat sürüş sağlar.
Bu nedenle bisiklet seçimi yaparken bisikleti kullanacağınız araziyi ve zemin yapısını öncelikle belirlemeniz gerekmektedir.

Hangi tekerlek ve lastik türü?

Yetişkinler için tasarlanan bisikletlerde standart tekerlek ölçüsü 26 inç'tir. Bu bisikletlerin tekerlekleri her türlü zeminde rahatça gidebilmenizi sağlayan büyüklüktedir. Ancak bu aşamada pedal çevirmeyi biraz zorlaştırabilirler.
Lastiklerin en ve boy ölçüsü vardır. 26*1.9 şeklinde gösterilen ölçülerde 26 lastiğinin boyunu, 1.9 da lastiğin enini belirtir. Lastiklerin ortalama enleri 2.0'dır. Bu ölçülerdeki lastikler her türlü zeminde rahat tutuş sağlarlar. Hobi amaçlı dağ bisikletleri

Dağ bisikleti - Spor ▲ Sayfa başı

Spor amaçlı dağ bisikletleri düzenli olarak bisiklete binenler için tasarlanmıştır. Bu bisikletler, kullanımı rahat ve sağlam modellerdir. Her türlü zeminde rahat sürüş sağlarlar.
Decathlon'da kendi ihtiyaçlarınıza uygun spor amaçlı dağ bisikleti bulabilirsiniz.

Sert kadro mu, süspansiyonlu kadro mu?

Sert kadrolu bisikletler genelde yolların çoğunda rahat bir sürüş için yeterlidir ancak daha zorlu zeminlerde bisiklete binmek istiyorsanız amortisörlü süspansiyonlu kadrolu bisikleti tercih etmenizi öneririz.
Tam süspansiyonlu kadroların ağırlık ve pedalda performans kaybı gibi dezavantajları da vardır. Ayrıca diğer kadrolara oranla daha pahalıdır. Çok engebeli ve teknik zeminlerde çok rahat sürüş sağlar.
Bu nedenle bisiklet seçimi yaparken bisikleti kullanacağınız araziyi ve zemin yapısını öncelikle belirlemeniz gerekmektedir.

Diskli fren mi, V-brake fren mi?

Spor amaçlı dağ bisikletlerinde genelde iyi ayarlanmış V-brake frenler en az diskli frenler kadar etkilidir. Dahası daha ucuzdurlar ve çıkışlar için özel olarak tasarlanmış kadro ve tekerleğe ihtiyaç duymazlar.
Diskli frenler, daha güçlüdürler ve kullanıcı fren sertliğini duruma göre rahatça ayarlayabilir. Zorlu arazilerde bisiklete biniyorsanız diski frenli bisikletleri tercih etmenizi öneririz.

Hangi tekerlek ve lastik türü?

Yetişkinler için tasarlanan bisikletlerde standart tekerlek ölçüsü 26 inç'tir. Bu bisikletlerin tekerlekleri her türlü zeminde rahatça gidebilmenizi sağlayan büyüklüktedir. Ancak bu aşamada pedal çevirmeyi biraz zorlaştırabilirler.
Lastiklerin Lastiklerin en ve boy ölçüsü vardır. 26*1.9 şeklinde gösterilen ölçülerde 26 lastiğinin boyunu, 1.9 da lastiğin enini belirtir. Lastiklerin ortalama enleri 2.0'dır. Bu ölçülerdeki lastikler her türlü zeminde rahat tutuş sağlarlar. Spor amaçlı dağ bisikletleri

Dağ bisikleti - Performans ▲ Sayfa başı

Doğal arazilerde bisiklete binmek sizin için bir tutkuysa yüksek kalite malzemelerden üretilmiş ve hassas ayarlanma özelliklerine sahip bu dağ bisikletleri tam size göre!

Dağ bisikleti frenleri

Performans Dağ Bisikletleri, diskli frenlere sahiptir. Bu frenler çok daha güçlüdür ve hidrolik özelliğine sahip olanlardaysa fren seviyesi çok daha rahattır.

Diğer özellikler

Bazı bisikletlerde « tubeless » lastikler vardır. Bu sistemde iç lastik olmadığı için lastiğin patlama riski bir hayli düşürülür. Tubeless sistemi, Cross Country faaliyetleri için uygundur.

Vites sistemi

Vites sistemi rahat bir sürüşün ana unsurlarından biridir. Bu bisiklet modellerinde hassas ayarlama yapılabilen çoklu vites sistemi geçerlidir.
Çoğu dağ bisikletinde otomatik pedallar vardır. Bu otomatik pedallara dağ bisikleti için tasarlanmış ayakkabılar takılabilir ve rahatça pedal çevrilebilir.

Sert kadro mu, süspansiyonlu kadro mu?

Süspansiyonlu kadro, sert kadrolardan gerçekten daha mı iyi? Bu soru sıkça sorulmakta. Ancak malesef bu sorunun net bir cevabı yoktur. Çünkü kadronun performansı, kullanıcıya ve bisikletin sürüldüğü araziye göre değişiklik göstermektedir.

Sert kadro, daha hafif ve daha ucuzdur ve çok engebeli olmayan zeminlerde daha rahattır.
Tam süspansiyonlu kadro daha ağır ve daha pahalıdır. Ancak zorlu arazilerde çok rahat sürüş sağlar.

Ancak süspansiyonlu kadroların en büyük dezavantajı pedalda güç kaybıdır. Pedal çevirilirken gücün küçük bire kısmı amortisörde kaybolur.
Bu istenmeyen duruma karşı B'twin özel bir sistem geliştirdi: NEUF sistemi. İnişlerde ağırlığınız bisikletin arka kısmına doğru kayar ve amortisör bu sayede sorunsuz şekilde çalışır. Çıkışlarda veya düz zeminde ağırlığınız öne doğru verilir ve dolayısıyla amortisör sayedece ağır hareketlerde devreye girer. Böylece pedal güç kaybına uğramaz.

Hangi tekerlek ve lastik türü?

Performans Dağ Bisikletlerinin maşaları 80-130mm çalışma mesafesine sahiptir. 100mm maşa bu bisikletlerde en sık kullanılan maşa ölçüsüdür.

Bazı tam süspansiyonlu dağ bisikletlerinde bu ölçü daha fazla konfor sağlamak için daha yüksektir. Bu maşalar genelde « gidonda kilit » sistemine sahiptir. Başka bir deyişle gidonda küçük bir mekanizmayı çevirerek maşaya yapılan baskının tamamı bloke edilir. Bu sistem, zorlu arazilerde çıkış yapılırken çok faydalı olabilir. Performans Dağ Bisikletleri

Dağ bisikleti - Enduro ve Freeride ▲ Sayfa başı

Freeride, iniş (DH) ve enduro : tanım.

Freeride ve DH tehlikeli ve heyecanlı sporlarlardır. Çok engebeli zeminlerde gerçekleştirilirler.

DH, İngilizcesi « Downhill » Türkçesi « İniş » olan bir bisiklete binme faaliyetidir. DH'te, çok engebeli zeminlerde çok hızlı hareketler yapılır. Amaç bir noktadan diğerine olabildiğince hızlı gidebilmektir. Tüm yarışmacılar aynı pistte tek tek bisiklete binerler ve en hızlı olan kazanır. Freeride'ın tanımı ise çok daha geniştir. Freeride daha çok eğlence ve heyecan faaliyetidir. Freeride yarışları yoktur, genelde herkes pisti istediği gibi kullanır. Anahtar kelime: ÖZGÜRLÜK!

Enduro

Enduro faaliyetinde tehlikeli inişler ve bazen de çıkışlar yapılır. Çok fazla yetkinlik ve dayanıklılık gerektiren bir alandır.

Sert kadro mu, süspansiyonlu kadro mu?

Kadro seçimi tamamıyla bisiklete bineceğiniz zemin ve bisiklete binme sıklığınızla ilgilidir. Sert kadronun avantajları olduğu kadar dezavantajları da vardır.
Sert kadro daha hafiftir ve kendini geliştirmek isteyen başlangıç seviyesindeki sporcular için idealdir.şlangıç seviyesindekiler için uygundur.
Yeterli teknik beceriye sahipseniz sert kadrolu dağ bisikletleri, tam süspansiyonlu kadroların geçebileceği her yerden kolaylıkla geçer. Bisiklete binmeye sert kadroyla başlarsanız tam süspansiyonlu bisikleti çok daha iyi kullanabilirsiniz.
Ancak sert kadrolu bisikletlerde kollarınız her zaman daha fazla efor harcar ve çabuk yorulmanıza neden olabilir. Ayrıca bu tür kadrolarda engebeli zeminlerde daha yavaş gidersiniz.

Amortisörlü süspansiyonlu kadrolarla çok engebeli zeminlerde rahatça gidebilirsiniz. Süspansiyon demek, ekstra konfor demek.

Maşanın boyu?

Teorik olarak, freeride her türlü dağ bisikletiyle yapılabilir. Düzenli olarak freeride faaliyetlerinde bulunmak istiyorsanız süspansiyonlu maşa almanızı öneriyoruz.
Sert kadrolu bisikletlerde maşanın çalışma mesafesi genelde 100 ila 150mm'dir. Bu mesafe tam süspansiyonlu maşalarda 130 ila 200mm'dir.
Maşa ne kadar büyükse sürüş konforu o kadar iyi olur. Sadece iniş yapıyorsanız 150mm ve daha fazla çalışma mesafesine sahip kadro seçebilirsiniz.
Nispeten düz zeminlerde bisiklete binecekseniz 100 ila 150 mm maşaları tercih edebilirsiniz.

Diskli fren mi, V-brake fren mi ?

Diskli frenler daha güçlü yapıya sahiptir ve bu frenlerle kullanıcı fren seviyesini kendine göre ayarlayabilir. Dolayısıyla DH ve freeride faaliyetleri için bu tür frenleri kullanmanızı öneriyoruz.

Daha iyi performans için mekanik diskli frenlerden ziyade, hidrolik diskli frenleri kullanmanızı öneriyoruz. Freeride ve Enduro Dağ Bisikletleri

Hangi Boy? ▲ Sayfa başı

Kullanıcının boyu 1m35-1m50 1m50-1m65 1m65-1m75 1m73-1m83 1m80-1m95
Hobi XS S M L XL
Spor XS S M L XL
Performans XS S M L XL
Freeride XS S M L XL