5
Adet Adet

Barfiks Barı

Sıralama:

Ürününüz eklendi
Seçilen Ürünleri Karşılaştır (0/5)
Karşılaştırılacak hiçbir ürün yok
Karşılaştırıcınız dolu Lütfen bir ürün silin
Sil

Barfiks Barı

Güçlü kol kasları ile boy göstermek istiyorsanız barfiks antrenmanı size en uygun egzersiz olacaktır. Özellikle kol, karın ve sırt kaslarını yoğun bir şekilde kullanarak güçlenmelerini sağlayan barfiks barı, doğru kullanıldığı taktirde güçlü ve şekilli kas grupları elde etmenizi sağlar. Barfiks barı antrenmanınızdan en yüksek verimi elde etmeniz için hazırladığımız bilgilerden faydalanarak güçlü kaslara ulaşmanız mümkün. 

En Etkili Barfiks Teknikleri Nelerdir?

Kondisyonu yükseltip kas yapımını hızlandırmak için sıklıkla kullanılan barfiks demiri, doğru tekniği kullanmadığınız taktirde korkulu rüyanız haline gelir. Barfiks barı kullanarak güçlü kol ve sırt kasları elde edersiniz. Diğer antrenman hareketleri ile kıyaslandığında oldukça zor olduğu kabul edilen barfiks çekme antrenmanı, doğru teknikle daha rahat bir şekilde uygulanır. Doğru barfiks tekniğinde, vücudu yukarı çekerken güç alınması gereken kas grubu kollar değil sırttaki kas grubudur. Güçlü kol ve sırt kasları rüyalarınızı süslüyorsa, size vereceğimiz tavsiyelere kulak vermeye davet ediyoruz. Kolay barfiks çekme yöntemini öğrenerek hayalinizdeki vücuda sahip olabilirsiniz. İlk adım olarak; gerekli barfiks ekipmanlarını edindikten sonra montajını yaparak barfiksinizi kullanıma hazır hale getirin. Ellerinizi 1 kol boyu genişlikte açarak barı iyice kavrayın. Bu aşamadan sonra en önemli nokta sırtınızdan ve karın kaslarınızdan destek alarak kendinizi yukarı çekmeniz. Kollarınıza yüklenirseniz hüsrana uğrayarak bir daha yapmak istemeyebilirsiniz. Bir diğer teknik ise barfiks demirinde yükseldikten sonra pullups mesafesini kısaltmaktır. Barfix hareketini kısadan uzuna doğru giderek artan bir mesafede yapmak hem gücünüzü arttırır hem de kol kaslarınızın alışmasını sağlar. Barfix barı kullanırken bir yükseklik ile bara çıkışı kolaylaştırın. Unutmayın ki; egzersizler doğru teknikle yapılmadığı sürece etkisiz ve can acıtıcıdır.

Barfiks Hangi Kaslarımızı Çalıştırır?

Barfiks barı kullanarak yapılan antrenmanlar, tüm vücudun yüksek efor harcamasına sebep olurken; kas yapımını tetikleyerek kas gruplarının çoğalıp büyümesini sağlar. Barfiks ekipmanları genellikle güçlü kol kasları elde etmek için başvurulan egzersiz gereçleridir. Genel algının aksine, barfiks barına yükselirken sadece kol kaslarınız değil, karın ve sırt kaslarınız da gerilerek yüksek efor harcar. Torso olarak adlandırılan vücudumuzun üst kısmındaki hemen hemen tüm kaslar, barfiks çekerken enerji tüketir. Barfiks çektiğimiz süre boyunca kollarımıza güç desteği sağlamak için karın kaslarımızı kasarız. Bu istemsiz hareket, karın kaslarının belirginleşmesinde önemli rol oynar. Güçlü ve atletik görünen bir sırt için de mükemmel bir egzersiz olan barfiks, belirgin ve şekilli sırt kaslarına sahip olmanızı sağlar. Barfiks çekerken güvenli barfiks ekipmanları kullandığımızdan emin olmamız gerekir. Barfiks barı doğru yerleştirilmeli ve kullanmadan önce sağlamlığı test edilmelidir. Farklı barfiks teknikleri farklı kas gruplarına baskı uygular. Örneğin ters barfiks kollardaki biceps kaslarını ve üst sırt ve göğsü güçlendirirken; düz barfiks ise karın ve alt sırt kasları ile kolların gelişmesini sağlar. 

Barfiks Çekerken En Çok Yapılan Yanlışlar

Barfiks çekerken yapılan en yaygın hata boyun kaslarına güç uygulayarak kasılmasına sebep olmaktır. Acemi sporcular bu hataya düşerek boyun tutulması gibi küçük çaplı sakatlanmalar yaşayabilirler. Barfiks ekipmanları doğru kullanıldığı taktirde herhangi bir sakatlanmaya sebep olmaz. Barfiks demirini kullanırken yapılan bir diğer yanlış da ısınmadan barfiks çekmeye çalışmaktır. Kasları ısıtmadan yapılan hareketler kas yırtılması ya da iltihaplanması gibi olumsuz sonuçlar doğurabilir. Barfikse yeni başlayanlar barfiks barı üzerinde yükselirken genellikle çenelerini yukarı çekerler. Bu yanlış bir tavır olmakla birlikte boyun tutulmalarına sebep olur. Barfiks barını kullanırken doğal boyun pozisyonunuzu korumanız gerekir. Yapılan en yaygın hatalardan diğeri ise; barfikse yükselirken gücü karın ve sırt yerine kollardan almaya çalışmaktır. Bu yanlış teknik hem aşırı efor sarf etmenize sebep olur hem de yanlış kaslara yüklenmenize sebep olarak işe yaramaz hale gelir.