Decathlon Hulahop Al

4 Adet Adet

Sıralama:

Ürününüz eklendi
Seçilen Ürünleri Karşılaştır (0/5)
Karşılaştırılacak hiçbir ürün yok
Karşılaştırıcınız dolu Lütfen bir ürün silin
Sil

Hulahop

Hulahop, yediden yetmişe herkesin severek ve eğlenerek oynadığı bir oyuncaktır. Fakat son yıllarda yağ yakımına etkisi olduğu anlaşılan hulahopun yetişkinler için zayıflamaya yardımcı bir egzersiz ekipmanı olarak da kullanılabileceği ortaya çıktı. Bu yüzden hulahop, spor antrenmanlarında da etkili bir şekilde kullanılmaya başlanılmış, hulahopla eğlence ve spor birleştirilerek egzersizlerin daha verimli geçmesi sağlanmıştır.

Hulahop Nedir ve Ne İçin Kullanılır?

Hulahop çember biçimli genellikle plastikten yapılan egzersiz ekipmanıdır. Antik Yunan ve Roma'dan bu yana kullanılmasına rağmen bugünkü şeklini ve kullanım alanlanını 20. yüzyılda kazanmıştır. Zaman içerisinde hulahop, jimnastik çemberi olarak ritmik jimnastikte de kullanılmaya başlanmıştır. Son zamanlarda hulahopun bedendeki pek çok kası çalıştırdığı keşfedilerek pilates, fitness, dans ve fonksiyonel antrenmanlarda da hulahop kullanılmaya başlanmıştır. Bel inceltme ve karın kaslarını sıkılaştırmada oldukça etkili olan hulahop aynı zamanda elde, kolda, omuzda ve bacakta da çevrilebilir.

Hulahop Nasıl Çevrilir?

Bedeninize uygun ölçülerde olan hulahopu başınızdan geçirip bel hizanıza getirerek iki elinizle hulahopun yanlarından tutun. Hulahopu belinizin arkasında hissedecek kadar bedeninize yakın tutun. İki eliniz belinizin hizasında hulahopu kavrasın. Bir ayağınızı diğerinden biraz daha öne atın. Bu dengenizi daha kolay sağlamanıza yardımcı olacaktır. Hafif bir ivme kullanarak ellerinizle hulahopu çevirin. Hulahopu çevirirken belinizden kaymaması için vücut ağırlığınızı önce bir ayağınıza sonra diğer ayağınıza vererek kalça hareketleriyle hulahopun belinizde kalmasını sağlayın. Hulahop bel çevresinde dönerken belinizi de hulahopun dengede duracağı hızda çevirin. Hulahop üst karnınıza geldiğinde üst karnı ileri iterek hulahopun ivme kazanmasını sağlayın. Arkaya doğru geldiğinde ise karın kaslarınızı içe doğru çekerek kalça hareketinizle hulahopun belinizde kalmasını sağlayabilirsiniz.

Birkaç İpucu:

Hulahop düşerse tekrar deneyin. Beden doğru koordinasyonu sağladığında çevirmek oldukça kolaylaşır. Sağ elinizi kullanıyorsanız hulahopu saat yönünde, solaksanız saat yönünün tersine çevirerek ekipmanın daha kolay dönmesini sağlayabilir ya da her iki yönü de deneyerek kendiniz için en kolay olan yönü bulabilirsiniz. Beden yükünü bir ayaktan diğer ayağa hafifçe vermek dengeyi kolaylaştırabilir. Hulahop çevirirken, bedeni saran dar ama esnek kıyafetler giymeyi tercih edebilirsiniz. Aksesuar takmaktan kaçınarak hulahopun aksesuarlara takılmasının önüne geçebilirsiniz.

Hulahop Çevirmenin Faydaları Nelerdir?

Hula hop çevirmek forma girmenize yardımcı olur. Hula hop ile yarım saatte 200 kaloriye kadar yakabilirsiniz. Hızlı yağ yakımına yardımcı olurken, kasların sıkılaşmasını sağlar. Hula hop çevirirken omurga çevresi kaslar da devreye girer bu yüzden hula hop egzersizleri postür için de yararlıdır. Bel inceltmede oldukça etkilidir. Özellikle karın ve core kaslarını çalıştırarak bedenin orta merkezini güçlendirir. Jimnastik çemberi çevirirken dikkatinizi kaslarınızı doğru şekilde kullanmaya verirken çemberi belinizde tutmaya çalışırsınız. Bu durum denge ve koordinasyon becerilerinin gelişmesine yardımcı olur. Hula hop ile spor yapmak daha eğlenceli hale gelir. Renkli ve desenli hula hoplar neşenizi arttırırken, egzersizler sırasında bolca gülebilir, kilo verirken çocuklar gibi eğlenebilirsiniz. Hula hopla gerçekleştirilmiş bir antrenmandan sonra dersi yüzünüzde bir gülümseme ile bitirirsiniz. Egzersizlerinize çeşitlilik katar. Hula hop denge ve esneklik gerektiren hareketlerde jimnastik çemberi gibi kullanılabilirken, pilates sırasında pilates çemberi olarak da görev görebilir. Bu durum ekipmanlarda çeşitlilik sağlar.

Hulahop Nasıl Seçilir?

Hula hop seçerken öncelikle hula hopu hangi amaçla kullanmak istediğiniz önemlidir. Ritmik jimnastik çemberi olarak bilinen hula hoplar özellikle jimnastikte kullanılır. Hafif ve ince hulahoplardır. Pilates, dans ya da egzersiz için kullanabileceğiniz hula hoplar ise ağırlığı daha fazla olan hulahoplardır. Aynı zamanda daha kalın olabilmektedir. Fitness için kullanacağınız hulahopların daha ağır olması egzersizlerinizin daha verimli geçmesini sağlayabilir. Eğer hula hopu fitness için kullanmayı düşünüyorsanız 900g ile 2 kg ağırlığındaki hula hoplar sizin için daha yararlı olabilir.

İç çemberi kıvrımlı hula hoplar ise karın kaslarınızı daha iyi hissederek çalışabileceğiniz hula hoplar arasındadır. Bu aşamada, hangi hula hopu seçeceğiniz sizin spor geçmişinize bağlıdır. Daha zor antrenmanlar için kıvrımlı ve ağır olanları tercih edebileceğiniz gibi hula hop çevirmeye yeni başlıyorsanız kıvrımsız ve orta ağırlıkta bir hula hop seçebilirsiniz.

Hula hopun bedeninize uygun olup olmadığını anlamak da hula hopu severek antrenmanlarınıza eklemeniz açısından önem taşır. Beden ölçünüze göre büyük olan hula hopları çevirmeniz ve koordinasyonu sağlamanız zor olabilir. Küçük gelen hula hoplar ise rahat bir şekilde çevrilmeyebilir ve deneyimli kullanıcılar için uygun olabilir. Bedeninize uygun hula hopu bulmak için hula hopu dik bir şekilde yere koyun. Hula hopun çapı göbek deliğinde ve üstünde kalıyorsa bu hula hoplar sizin için uygun seçenekler arasındadır.