Vücut Geliştirme Ekipmanları ve Aksesuarları

63 Adet Adet

Sıralama:

Ürününüz eklendi
Seçilen Ürünleri Karşılaştır (0/5)
Karşılaştırılacak hiçbir ürün yok
Karşılaştırıcınız dolu Lütfen bir ürün silin
Sil

VÜCUT GELİŞTİRME NEDİR?

Sağlıklı ve fit bir vücuda sahip olmak için sağlıklı beslenmenin yanı sıra düzenli olarak egzersiz yapmak da büyük önem taşıyor. Özellikle kas gelişimi ve güçlenmesi için sağlıklı beslenme ve düzenli egzersize ek olarak düzenli uyku, direnç çalışması, disiplin ve progressive overload ( zamanla ağırlığı ya da direnci arttırma) çalışmalarının da yapılması gerekiyor. Günümüz modern toplumlarında zamansızlık, spor aktivitelerinin gereği kadar yapılmasının önüne geçiyor. Spor salonuna gitmek istemeyenler ya da zaman problemi yaşayanlar evde hazırladıkları antrenman alanları ile düzenli olarak egzersiz yapabiliyor. Kas gelişimi ve güçlenmesi için evde antrenman yapanlar bazı özel alet ve ekipmanlara ihtiyaç duyabiliyor.

Evde Kullanabileceğiniz Vücut Geliştirme Aletleri Nelerdir?

Vücut geliştirme için en popüler aletlerin başında dumbell (dumbıl) geliyor. Değişik ağırlıklara sahip olan ketlebell de kas gelişimini aşamalı olarak gerçekleştiriyor. Bar olarak da bilinen ve kas gelişimi ile güçlenmesinde önemli bir yere sahip olan halterler, uçlarına takılan ağırlıklar yardımıyla kasların çalıştırılmasını sağlıyor. Kol kaslarının geliştirilmesinde kullanılan ve Z bandı olarak da bilinen arm blaster etkili kas geliştirici aletler arasında yer alıyor. Bunlara ek olarak şınav, mekik ve barfiks çekmeyi kolaylaştıran üçlü spor aletleri, kondisyon küreği, atlama ipi, el yayı, göğüs geliştirici yay, direnç bandı, mat minderi, step board, body bar, pilates circle, overball gibi vücut geliştirme aletleri de bulunuyor. Ayrıca mekik çekme sehpaları ve çalışma istasyonları gibi daha fonksiyonel aletler de vücut geliştirme egzersizlerine yardımcı oluyor. Koşu bandı, kondisyon bisikleti ve eliptik bisiklet gibi spor aletleri de yağ yakımı için yapılan kardiyo hareketlerine destek sağlıyor.

Hangi Kas Grubu İçin Hangi Vücut Geliştirme Aletleri Kullanılmalıdır?

Göğüs ve kol kası gelişimi: Göğüs kaslarını geliştirmek için kullanılan en önemli aletlerin başında dambıl ve halter geliyor. Bu aletler aynı zamanda omuz, sırt ve kol kaslarının gelişimini de sağlıyor. Ayrıca kettlebel ve göğüs yayları da hem göğüs hem de kol kaslarını geliştirmek için kullanılıyor. Bacak ve kalça kası gelişimi: Bacak kaslarının gelişiminde halter barına takılan ağırlıklarla yapılan squat hareketleri etkili oluyor. Ayak bileklerine ya da bacaklara takılan direnç bantları ile yapılan egzersizler de hem bacak hem de kalça kaslarının geliştirilmesinde önemli rol oynuyor. Karın kasları gelişimi: Karın kaslarının geliştirilmesinde mekik aletleri oldukça etkili. Ayarlanabilir mekik sehpaları ile vücut eğimi değiştirilerek mekik hareketlerinde zorlanma sağlanabiliyor. Kas geliştirme istasyonları olarak kullanılan ve çoklu hareketlere izin veren antrenman aletleri de karın kasları başta olmak üzere neredeyse tüm vücut kaslarının güçlenmesinde etkili rol oynuyor.

Vücut Geliştirme Aletleri ile Spor Yaparken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Kasların gelişimi ve güçlenmesi için egzersizlerin düzenli olarak yapılması gerekiyor. Özellikle egzersiz programına yeni başlayanların birer gün arayla antrenman yapması öneriliyor. Kasların kendini toparlayabilmesi için antrenmanlar arasında dinlenmek sağlıklı kas gelişimi için büyük önem taşıyor. Antrenman öncesinde 5-6 dakikalık ısınma egzersizleri kasların ağırlık antrenmanlarına hazırlanmasını sağlayarak olası sakatlıkların önlenmesine yardımcı oluyor. Aynı şekilde antrenman sonrası kasların gevşemesini sağlayan esneme hareketlerinin de mutlaka yapılması uzmanlar tarafından öneriliyor. Antrenman programının ilk günlerinde hafif ağırlıklar kullanılması da kaslara aşırı yüklenmeyi önlüyor. Hareketlere kısa tekrarlar halinde ve hafif ağırlıklarla başlanması ve daha sonra tekrar sayılarının ve ağırlıkların da artırılarak antrenmanlara devam edilmesi sağlıklı bir kas gelişimini sağlıyor. Ayrıca antrenman programlarına uygun yüksek proteinli beslenme ve düzenli uyku da vücut geliştirme sporunun olmazsa olmazları arasında yer alıyor. Vücut Geliştirme İçin En Popüler Egzersizler Crunch Twist: Karın kaslarının geliştirilmesinde önemli bir egzersiz olan crunch twist için sırt üstü uzanarak bacaklarınızı dizlerinizden kırın ve her iki ayağınızı sağ tarafa doğru uzatın. Ellerinizi kulak seviyenize getirin ve yavaş bir şekilde göğsünüzü kaldırabildiğiniz kadar kaldırıp tekrar aynı pozisyonu alın. 8-10 tekrar yaptıktan sonra hareketi sol taraf için de tekrarlayın. Sumo Squat: Kalça ve baldır kaslarının gelişiminde önemli bir rol oynayan sumo squat için ayağa kalkarak bacaklarınızı omuz genişliğinden biraz daha fazla açın. Ayak parmak uçlarınızı hafif dışarı doğru çevirin. Karın içeride, kalça dışarıda bir duruş pozisyonunda yavaşça aşağı inerken nefes alın, kalkarken iç bacaklarınızı sıkın ve nefes verin. Bu sırada sırtınız dik olmalı. Sumo squat egzersizini günde üç defa 20 tekrar şeklinde yapabilirsiniz, isterseniz bu egzersize dambıl kullanarak ağırlık da ekleyebilirsiniz. Plank: Yüz üstü uzanarak ön kollarınız ve ayak uçlarınız üzerinde vücudunuzu yukarı kaldırın. Gövde, leğen kemiği ve bacaklarınızın aynı hizada olması gerekiyor. Vücudunuz yukarıdayken kalçalarınızı ve karnınızı sıkarak durabildiğiniz kadar durun.