Arama yapmadan önce bir kelimeyi giriniz
Arama yapmadan önce bir kelimeyi giriniz
133
Adet Adet

Pilates

Sıralama:

Ürününüz eklendi
Seçilen Ürünleri Karşılaştır (0/5)
Karşılaştırılacak hiçbir ürün yok
Karşılaştırıcınız dolu Lütfen bir ürün silin
Sil

PİLATESİN FAYDALARINI BİLİYOR MUYDUNUZ?
Pilates deyince aklınıza kilo vermek niyetiyle bir top üzerinde yuvarlanan, lastik çekiştiren insanlar geliyor olabilir. Ancak bilmelisiniz ki durum sadece bundan ibaret değil. "Pilates nedir?" sorusunun cevabına geçmeden önce, pilatesin tarihçesine değinmekte fayda var. 20. yüzyılda dalgıçlık, kayak, boks gibi birçok farklı spor dallarıyla ilgilenen Joseph Hubert Pilates, Birinci Dünya Savaşı sonrasında psikolojisi alt üst olan insanların rehabilitasyonu adına çalışmalar yaptı. Bu çalışmalar seri hareketlerden oluşuyordu. Bu hareketler sayesinde hem zihinsel hem de fiziksel sağlık birbirini tamamlıyordu. İşte rehabilitasyon amacıyla geliştirilen bu hareketler pilatesi doğurdu. Günümüzde pilates; bedenin dengede olmasını, nefes kontrol, koordinasyon gibi özellikleri vücuda katmasını sağlayan ve temeli kaslar üzerine kurulu olan bir sistem olarak uygulanır. Pilates topu, pilates bandı, pilates lastiği, pilates çemberi, pilates matı, pilates minderi gibi kendine özgü malzemeleri bulunmaktadır. Peki, pilates faydaları nelerdir? -Pilates hareketleri beden ve zihin arasındaki bağlantıyı kurar. -Kaslardaki kuvveti ve esnekliği artırdığından vücuda doğru şekli verir. -Sırttaki eğriliği gidererek omuriliğin dik durmasını sağlar. -Günümüzde çok fazla görülen bel ve omurga rahatsızlıklarına iyi gelir. Olası hastalıkların önüne geçer. -Kalori yakımı fazla olduğu için kilo kaybında önemli rol oynar. -Doğru nefes taktikleri ve dengeyi kurduğu için psikolojik anlamda rahatlatır. Bu kadar yararın üstüne pilates yapma isteğiniz doğmuş olabilir! Hem zihne hem de bedene iyi gelen pilatesi, gerek spor salonunda gerekse pilates malzemeleri veya pilates seti alarak evde de yapabilirsiniz.

Vücudunuza Esneklik Kazandıracak Pilates Hareketleri
Tüm vücudun senkronize şekilde çalışmasına fırsat veren ve son dönemlerin popüler sporlarından biri olan pilates, kas ve iskelet sistemimize yaptığı artılarla adeta bir yaşam felsefesine dönüşüyor. Farklı pilates hareketleri sayesinde vücudumuzun direnci artarken, fit kalmanın sırrı da birbirinden fonksiyonel pilates malzemeleri ile çözülüyor! Gün geçtikçe yoğun bir şekilde gündeme gelen pilatesin faydaları da saymakla bitmiyor. Kilo vermek ve sıkılaşmak isteyenlerin öncelikli tercih sebebi olan pilates, karın kaslarını güçlendiriyor ve sırt kaslarının da gelişmesine katkı sağlıyor. Vücudunuzun esnekliğini arttırmak için her gün 10 dakika ayırarak uygulayabileceğiniz pilates hareketleri, farklı bölgeleri aktifleştirmeye yardımcı oluyor.
Temel Pozisyon: Köprü Egzersizi
Bu egzersizlerden ilki, köprü hareketi olarak da bilenen temel bir pozisyon. pilates matına sırt üstü uzanın, kollarınızı yana doğru açarken kalçanızı kaldırıp dizleriniz ile 90 derecelik bir açı yakalayın. Bu aşamada yalnızca sırtınızın üst bölümü ve kollarınız yer ile temas etmeli. Ardından bir bacağınızı tavana doğru kaldırın ve bu haraketi belli aralıklarla 10 kez tekrarlayın. Sonrasında diğer bacak için de aynı seti uygulayın. Köprü egzersizi sayesinde karın, bacak ve kalça kaslarınızın esnekliğini arttırabilirsiniz.
Katlanma Egzersizi İle Esneyin
Pilatesin en iyi esneme hareketlerinden biri olan katlanma egzersizini vücudunuz tam anlamıyla ısındığında hayata geçirmek oldukça önemli. Dizleriniz birbirine bitişik olacak şekilde dimdik durun. Sırtınızı bükmeden bel bölümünden güç alarak aşağıya doğru eğilin ve kollarınızı bacaklarınızın yanında konumlandırarak yere koymaya çalışın. Başınız yere oldukça yaklaşmışken minimum 45 saniye maksimum 2 dakika bu şekilde kalmaya gayret edin. Boyun, kalça, sırt ve baldırlarınız için mükemmel esneme performansı sağlayan katlanma egzersizi ile pilates faydalarını doğrudan hissedebilirsiniz.
Gün Boyu Rahat Bir Bel İçin
Alışılmışın dışında oturarak yapılan bu bel esnetme hareketi gün boyu rahat hissetmenizi sağlayarak vücudunuzun esnekliğini de arttıracak. Dik bir şekilde pilates minderine oturun ve bacaklarınızı öne doğru uzatın. Sol bacağınız düz bir şekilde uzanırken sağ bacağınızı bükün ve kendinize doğru çekin. Bu sırada sağa doğru dönerek bel kaslarınızdaki esnemeyi hissedin. 30'a kadar bu şekilde bekledikten sonra aynı işlemi sol bacağınıza da uygulayın. Bu aşamada sağ bacağınız yere paralel uzanırken sol bacağınızı kendinize doğru çekin ve vücudunuzu da sola döndürün. Bel esneme egzersizini toplamda 10 set olmak üzere tekrarlayın.
Pilates Nedir? Ne İşe Yarar? Nerede Yapılır?
20. yüzyılın başlarında Joseph Hubert Pilates'ın oluşturduğu fiziksel fitness sistemi olan pilates egzersizleri, dakikada 4 kalori harcamanıza olanak tanıyor. Elbette, daha üst seviyelerdeki pilates hareketleri ile bu rakam dakikada 7 kaloriye kadar çıkabiliyor. Evde, bahçede ya da doğada pilates yapmak isteyenler için özel olarak hazırlanmış olan pilates seti, farklı egzersizler için gerekli olan malzemeleri de bünyesinde taşıyor. Temel olarak pilates matı ve pilates topu olmazsa olmaz gibi gözükürken, kol ve bacak kasları için harika egzersizler yapmaya olanak tanıyan pilates bandı ve pilates lastiği de esneklik açısından vücuda çok şey kazandırıyor. Vücut dengesine katkı sağlayan pilates çemberi, pilates minderi üzerinde ileri seviye egzersizleri gerçekleştirmenize imkan veriyor.
Yeni Başlayanlar Pilates Yaparken Nelere Dikkat Etmeli?
Pilates kas ve iskelet sisteminizi koruyan, vücudunuza doğru bir duruş kazandıran, bu arada beden ve zihin bütünlüğü sağlayan bir egzersiz sistemi. Joseph Huberts Pilates tarafından geliştirilmiş bu egzersiz sistemi, sağlıklı bir vücut postürü kazanmak ve enerjik hissetmek için kolay ama etkili bir spor olarak son yıllarda daha da öne çıktı. Peki, pilatese yeni başlayanlar nelere dikkat etmeli?
1- Pilates yapmaya karar verdiğinizde öncelikle konusunda uzman, sertifikalı bir pilates eğitmeni bulmanız çok önemli. Vücudunuza uygun pilates hareketleri için bir uzmandan yardım almak yanlış hareketlerle bedeninize zarar vermenizi önler.
2- Egzersizleri tek başınıza yaparken vücudunuzu gereğinden fazla zorlamamaya dikkat edin. Yanlış hareketler ciddi sakatlanmalara neden olabilir.
3- Pilates yaparken kullanılan pilates seti, pilates topu, pilates bandı, pilates lastiği, pilates çemberi, pilates matı, pilates minderi gibi pilates malzemeleri farklı egzersizler yapabilmenizi sağlar. Pilates yaparken rahat kıyafetler giymek hareket olanağınızı artırır.
4- Pilatesin faydaları egzersizlere başladığınız ilk günden itibaren vücudunuza yansısa da bu spora başlarken uzun vadeli gerçekçi hedefler belirlemeniz önemli. Madonna'nın sahip olduğu gibi bir vücuda ulaşmanız elbette mümkün, ama bu hedefleri zamana yaymanız ve düzenli spor yapmayı bir yaşam alışkanlığı haline getirmeniz gerektiğini de asla unutmayın.
Pilates Kıyafeti Nasıl Seçilmeli?
Pilates faydaları saymakla bitmeyecek; kaslarınızı güçlendirecek, şekillendirecek ve kısa sürede bölgesel olarak kilo vermenize yardımcı olacak en eğlenceli spor dallarından biri. Fakat; o da ne? Dolabınızda yeterince pilates malzemesi yok mu? Pilates hareketleri güçlü ve son derece yararlıdır. Ancak hareketleri uygun ve en verimli biçimde yapmak için doğru giysiler tercih etmek de oldukça önemli. Ayrıca daha güçlü kollar ve bacaklar için pilates topu, lastikler, çemberler gibi farklı ekipmanlar da olmazsa olmaz. Bunun için bir pilates seti tercih edebilir ya da bütün bu ürünleri ayrı ayrı satın alabilirsiniz. Pilates bandı, pilates topu gibi ek malzemelerle pratiğinizi güçlendirebilirsiniz. İlerleyen seviyelerde bir pilates çemberi edinerek işleri büyütmenin keyfini çıkarabilirsiniz.
Pilatesin Olmazsa Olmazları
Pilates, yoğun olarak esneme ve sıkılaştırma hareketlerinden oluştuğundan ihtiyacınız olan ilk şey, renkli ve havalı bir jimnastik taytı. Taytın teri emen bir kumaştan yapılmış olmasını tercih ederek rahatlığınızı ikiye katlayabilirsiniz. Kollar geri, bacaklar ileri derken üzerinizde yokmuş gibi hissettirecek bir tişört ya da spor sütyeni tercih etmeyi unutmayın! Bu sayede hareket kabiliyetiniz üst seviyeye çıkacak. Ayaklarınız pilates minderi üzerinde sağlam dursun istiyorsanız kaydırmaz spor çorabı giymeyi tercih edebilirsiniz. Bir topunuz yoksa pilates nedir ki? Hareketleri daha da güçlendirmek için pratiklerinize bu ekipmanı ekleyin! Daha doğru ve güçlü bir duruş için uygun kalınlıkta bir pilates matı edinebilirsiniz. Kaslarınızın daha şekilli olması için pilates lastiği kullanmayı unutmayın!